Pawilony są pomocne w każdym przedsiębiorstwie z branży handlowej. Stanowią przedłużenie sklepu stacjonarnego lub też mogą być głównym miejscem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się w czasie giełd i podobnych wydarzeń, a dodatkowo, ze względu na łatwy montaż i mobilność, używa się ich np. do prowadzenia sprzedaży w miejscowościach letniskowych lub na sezonowych wyprzedażach. Aby pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje funkcje, powinien być właściwie dostosowany do potrzeb użytkownika. Na co zatem zwracać uwagę przy jego wyborze?

Pawilon handlowy – jak dobrać?

Producenci sprzedają różne typy przenośnych pawilonów handlowych. Każdy z nich zalicza się do jednej z dwóch grup – pawilonów ze sztywnymi ścianami oraz namiotowych. Te pierwsze wykonywane są na przykład z drewna albo płyty obornickiej. Cechuje je względnie szybki montaż, aczkolwiek ich przenośność jest znacznie mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są także od nich o wiele droższe, przez co rekomendowane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję kiosków, kas biletowych lub portierni.

Pawilon handlowy – dlaczego warto go używać?

Jeżeli pawilon handlowy ma być często przestawiany lub priorytetem są dla nas koszty, najlepszym wyborem będzie pawilon namiot. W przeciwieństwie do popularnej opinii, tego rodzaju konstrukcje odznaczają się sporą wytrzymałością, będąca rezultatem zastosowania do ich produkcji wysokiej klasy materiałów. Zarówno rury, z których wyprodukowane są konstrukcje, jak i powłoki, wykazują odporność na uszkodzenia mechaniczne i niekorzystne warunki atmosferyczne. To sprawia, że namiotowy pawilon handlowy, jeśli będzie odpowiednio konserwowany, posłuży kilkanaście lat – także przy częstej eksploatacji.