Spostrzegłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Mimo zabiegów, domena nie zmienia swojej pozycji w Google? Wymienione objawy sugerują obciążenie domeny filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak usunąć filtr ze strony?

Jedynym sposobem usuwania filtrów Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – działania te ułatwią nam odpowiednie narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Kiedy zacząć usuwać linki z Google?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas szybkiego działania. Podczas trwania blokady strona jest w stanie utracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać sprawę specjaliście.