Prowadzenie firmowej witryny internetowej zmusza do jej skutecznego rozmieszczania w przeglądarkach, żeby była zauważalna dla potencjalnych klientów i miała stałą pozycję. Niekiedy jednak nasze zabiegi powodują złamanie zasad uczciwej konkurencji i na portal mogą być założone przez bany i filtry Google. Sprawdźmy, co zrobić, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.

Czy filtry i bany Google są groźne dla portali www?

Ban od Google oznacza najgroźniejszy rodzaj sankcji, któremu może ulec witryna www. Oznacza on bezwzględne wykasowanie jej ze stron wyszukiwarki Google, co tak naprawdę istotnie komplikuje prowadzenie interesu. Zauważmy, że większość odbiorców stosuje tylko Google, więc po usunięciu portalu wskaźnik naszych klientów momentalnie spadnie. Natomiast zastosowanie filtra obniża położenie witryny w wynikach wyszukiwarki, co także źle wpływa na liczbę odwiedzin witryny. Wyróżniamy ustawiane osobiście przez ekipę Google filtry ręczne oraz zakładane automatycznie przez specjalne systemy filtry algorytmiczne.

W jaki sposób uporać się z banem i filtrem Google?

Nie zapominajmy, że bany i filtry Google narzucane są m.in. za zamieszczanie nadmiernej liczby odnośników promujących naszą stronę internetową lub stosowanie tzw. spamu w celu nadania jej wysokiej pozycji. Żeby usunąć ban od Google należy wcześniej zgłębić jego przyczynę. Pamiętajmy, żeby zlecić to specjalistycznej firmie SEO, która kompleksowo zajmie się z filtrem. Operacja może jednak ciągnąć się do 6 miesięcy, należy więc trochę poczekać.