Wejdź w to miejsce, jeśli interesuje Cię korzystna oferta PBN.

Aby odbiorca zauważył twój biznes musisz nie tylko posiadać firmową stronę www, ale też zatroszczyć się o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne wyczerpujące i pomocne dla odbiorcy informacje. Jednak nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network – użyteczne jako część rozbudowanej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a potem kierowane przez jeden podmiot (najczęściej przez dużą agencję marketingową lub firmę SEO), który kontroluje jakość dostępnych tam artykułów. Prywatne sieci portali są przeważnie używane jako część szerszej strategii reklamowej, co trzeba mocno zaakcentować, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały wcześniej starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie dużej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie wymaga znacznych nakładów finansowych, a potem trzeba przeznaczać mnóstwo godzin na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Publikacje z canonicalem i wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

PBNy bardzo dobrze sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To w zasadzie każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej telefon bądź e-mail, pełna nazwa oraz adres. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też wpis w ogólnodostępnym katalogu firm, strona w mediach społecznościowych lub artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.

Inna efektywna metoda wykorzystania potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja wartościowych artykułów z podaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają lepiej przydatność pierwotnego artykułu, dlatego że napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych traktują jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane są warte uwagi, pomocne informacje. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, w których istotne jest zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych przede wszystkim z doradztwem finansowym, zdrowiem oraz prawem, aktualnymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO