O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Google ma własny sposób na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na strony, które nie stosują się do sporządzonych przez firmę zasad pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakładane są one ze względu na stosowanie w pozycjonowaniu niedopuszczanych przez Google metod.
Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania
Co dzieje się ze stronami, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Zazwyczaj spadają w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Zdarza się, że strony, które dopuściły się wyraźnych przewinień całkowicie są usuwane z ich wyników. Za drobne przekroczenia webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niedopuszczeniem do osiągnięcia wysokich wyników. Bywa, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że zawartość strony nie będzie indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplikowanie treści. Bardzo ścigany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innej strony dla użytkowników i innej dla robotów sieciowych.
Najskuteczniejszym sposobem na uniknięcie filtrów Google jest po prostu pamiętanie o standardach, wyznaczonych przez Google.