W ostatnim dziesięcioleciu temat ochrony środowiska przeobraził się w jedną z kluczowych spraw, komentowanych w debacie publicznej. Nieuchronność korekty naszego postępowania dotyczącego racjonalnego stosowania zasobów Ziemi, pomału przebija się do każdej sfery życia, również do świata marketingu. Teraz zarówno niewielkie firmy, jak i duże spółki, podejmują wiele starań, aby stać się eco-friendly. Swoje zaangażowanie w ochronę środowiska mogą one zakomunikować odbiorcom w przeróżny sposób, m.in. poprzez użycie w akcjach marketingowych eko gadżetów.

Eko gadżety reklamowe – z tkanin naturalnych i nie tylko

Eko gadżety to artykuły reklamowe, ale wytworzone z surowców przetworzonych lub szybko degradowalnych. Są to też gadżety z tkanin bez dodatków tworzyw syntetycznych, które mają praktyczne funkcje i których obdarowany nimi klient nieprędko się pozbędzie. Sprawia to, iż ich stosowanie w mniejszym stopniu wyrządza szkodę środowisku. Za ekologiczne gadżety promocyjne traktuje się też te towary, które wytworzone są z polipropylenu (PP). Mimo, że jest to polimer, bez trudu poddaje się on przetworzeniu, natomiast kiedy staje się to już niemożliwe, w trakcie jego rozpadu nie wydzielają się niebezpieczne gazy.

Ekologiczne gadżety reklamowe – długopisy oraz papierowe pojemniki

Można sądzić, że w ofercie producentów nieczęsto natrafia się obszerny katalog ekologicznych gadżetów reklamowych. Takie założenie jest mylne. Już sam asortyment odzieży promocyjnej jest ogromny – można wykonywać nadruki na koszulkach z bawełny organicznej, w różnorodnych fasonach (dziecięcych, męskich oraz damskich), jak również w wielu barwach. Napisy reklamowe umieszczane są na jutowych lub bawełnianych torbach, dostępnych nie tylko w formie klasycznych toreb na ramię, ale także m.in. plecaków-worków. Pozostałe atrakcyjne gadżety tego typu to oczywiście długopisy, które produkuje się z bambusa bądź ze zrolowanego papieru, portmonetki, eko puszki z biodegradowalnego PLA oraz papierowe pojemniki na gorące napoje.