Zgłoś się do agencji SEO, aby skorzystać z porad specjalistów

Firmy oraz właściciele witryn internetowych, którzy pragną, żeby pojawiać się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na minimum trzy sposoby. Pierwszy, którego nie poleca się, to podjęcie działań samemu. Nie dysponując wiedzą w problematyce SEO i nie monitorując codziennie doniesień o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować dobrze i – najważniejsze – efektywnie. Druga droga to utworzenie etatu dla specjalisty od SEO, jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić z uwagi na koszty. Trzecia metoda to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki wydzielone na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że poza specjalistami od SEO w pracują tam także eksperci od copywritingu, kampanii Google Ads, kodowania i projektowania graficznego, którzy służą rzeczowym wsparciem w tych obszarach.

Agencja SEO – wybierz tę, która działa w branży od lat

Polskich agencji SEO jest mnóstwo. Czym kierować się w trakcie szukania podmiotu, która podniesie naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Polecamy postawić na markę, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, a także tych kreatywnych czy marketingowych, z każdym rokiem wzrasta, co nie zawsze gwarantuje wysoką jakość usług. Współpracując z agencją, która istnieje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć pewność, iż ma ona spore doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się szerokim portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO na ogół obecna jest sekcja z historią tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę trzeba przeanalizować studia takich przypadków, aby samemu sprawdzić, jakich wyników można oczekiwać po agencji, jak również to z jakimi zadaniami przyszło im się zmierzyć i z jakimi branżami pracowała. Solidna agencja SEO to taka, która pracuje przejrzyście: pisze o planach prac na najbliższe tygodnie, jak również przesyła sprawozdanie z ukończonych działań i ich rezultaty.

Następna ważka kwestia to personalizacja oferty i dobranie strategii prac do profilu działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w parę minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, powinien to być sygnał alarmowy. Po otrzymaniu zapytania pracownik sumiennej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby dopytać o pomocnicze informacje o firmie, potrzebne do opracowania dla niej wszechstronnej oferty. To dane, których nie da się znaleźć samodzielnie w sieci, jak np. informacja o realizowanych przedtem pracach SEO oraz o kluczowych dla klienta towarach czy usługach, które pragnie wypromować.

Co o agencji SEO mówi system rozliczeń jaki oferuje?

Ostrożnie powinno się podejść do agencji SEO, które oferują rodzaj współpracy z rozliczeniem się za wypracowany wynik. W takim systemie opłata odbywa się wtedy, kiedy frazy kluczowe dotrą na uzgodnione w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top5 albo Top10). To w dalszym ciągu dość popularny model rozliczeń, jednakże niesie ze sobą znaczne niebezpieczeństwo – można bowiem osiągnąć błyskawiczne rezultaty za sprawą łamania zasad ustalonych przez Google. Codziennie uaktualniany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych zleceniodawcy, więc sumienna firma SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych efektów. Co do opłaty za działania firmy SEO, to sporadycznie bywa ona stała – tradycyjnie w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu niezbędne są większe nakłady finansowe, aby przeprowadzić szczegółowy audyt SEO, a następnie wykonywać wszelkie wymienione w nim prace. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy strona klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty działań są o wiele mniejsze.

Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]